Marijampolės „​Ryto“​ progimnazija
Marijampolės „​Ryto“​ progimnazija

15 kūrybos, vaizduotės ir atradimų pamokų projektinėse dirbtuvėse

Gruodžio 2 dieną mūsų mokykloje užsivertė ypatingas puslapis – baigėsi Tūkstantmečio mokyklų projekto (TŪM) kūrybinės dirbtuvės, kurias 5b klasės mokiniams vedė edukatorius Andrius Guginis. Iš viso vaikai turėjo 15 netradicinių pamokų, suteikusių nepamirštamų įspūdžių, stiprių emocijų ir pačių netikėčiausių kūrybinių atradimų. Projekto finalu tapo šiltas susitikimas su rašytoju Nerijumi Laurinavičiumi.

Kelionė per 15 kūrybinių pamokų

Andriaus Guginio vedamos pamokos tapo laiku, kai mokiniai ne tik skaitė ar analizavo liaudies pasakas. Galima sakyti, jie jas tyrinėjo visomis juslėmis. Atsiverė fantazijos pasauliai, į kuriuos kiekvienas mokinys galėjo įžengti kaip tyrėjas, kūrėjas ir veikėjas.

Per projekto pamokas mokiniai susitapatino su liaudies pasakų veikėjais, tyrinėjo jų emocijas, pasirinkimus ir reakcijas; analizavo pasakų struktūrą ir herojų savybes; perkėlė veikėjus į šiuolaikinį pasaulį, svarstė, kaip jie elgtųsi mokykloje ar zoologijos sode; piešė, aplikavo, kūrė koliažus, lipdė, karpė, komponavo. Visoms užduotims atlikti naudojo pačias įvairiausias priemones - Dixit korteles, pasakojimo kauliukus, minkštus žaislus, žurnalų iškarpas, didelio formato lapus, ritmą ir net... džembes – indėniškus būgnus.

Ritmas, džembe ir garsų pasaka

Viena įsimintiniausių dirbtuvių dalių – pamoka su džembėmis. Jos metu vaikai mokėsi pajusti ritmą savo kūne, klausyti bendro klasės ritmo, kurti ritminę pasakos nuotaiką. Kiekvienas mokinys šią pamoką pabandė groti instrumentu. Vienų prisilietimai buvo nedrąsūs, kiti iū karto bandė patikrinti ką laiko rankose. Tačiau smagiausia, kad pamokos pabaigoje ritmas susivienodino ir salėje pasklido tikrų tikriausi infėniški garsai. Mokiniai šią pamoką vadino „pačia smagiausia ir garsiausia visame projekte“.

Komanda, kuri mokėsi pyktis ir susitaikyti

Kūrybinės veiklos ne tik lavino vaizduotę – jos mokė komandinio darbo. Mokiniai aktyviai dirbo grupėse: siūlė idėjas, derėjosi, kūrė bendras istorijas, kartais susipykdavo, tačiau visada vėl susivienydavo dėl bendro tikslo.

Projekto finalas – susitikimas su rašytoju Nerijumi Laurinavičiumi

Po intensyvių kūrybinių savaičių paskutinėje pamokoje mokiniai susitiko su rašytoju Nerijumi Laurinavičiumi. Jis ne tik pristatė savo knygas, bet ir pasakojo, kaip gimsta veikėjai ir istorijos, dainavo savo kūrybos dainą, su vaikais kūrė improvizuotą pasaką, atsakė į smalsiausius mokinių klausimus, skatino tikėti savo fantazija ir jos neslopinti. Mokiniai atpažino save knygų veikėjų savybėse, drąsiai jungėsi į kūrybinį procesą ir išėjo kupini įkvėpimo.

Širdį sušildžiusi patirtis

Šios TŪM projekto dirbtuvės buvo ypatingos ne tik mokiniams, bet ir mokytojoms.  Pamokos mokytojoms padovanojo akimirkų, kai net tyliausi mokiniai prabilo garsiausiai; galimybę pažinti vaikus kaip kūrėjus, nuoširdžius bendradarbius; leido atrasti naujus metodus ir idėjas. Šios 15 pamokų buvo tarsi kelionė, kuri priminė, kodėl mokytojo darbas yra toks prasmingas – leido pamatyti kaip užauga vaikų pasitikėjimas, drąsa ir fantazija.

Mokytoja ir mokiniai nuoširdžiai dėkoja lektoriui Andriui Guginiui už parodytą naujų arba primirštų metodų, leidusių prakalbinti mokinius,  įvairovę, norą kurti ir dalintis ir šiltą bendravimą viso projekto metu.

Projektas vykdomas pagal ,,Tūkstantmečio mokyklų” programą. Kartu su #Tūkstantmečiomokyklos. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis. „Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra

Autorius:
Gintarė Blazgienė

Nuotraukos:
Gintarė Blazgienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Mano dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas