Marijampolės „​Ryto“​ progimnazija
Marijampolės „​Ryto“​ progimnazija

5b klasė – liaudies pasakų ir ritmo tyrėjai programoje „Meninio ugdymo programa ir kūrybinės dirbtuvės“

Mūsų mokyklos 5b klasės mokiniai dalyvauja „Tūkstantmečio mokyklų“ projekte vykdomoje „Meninio ugdymo programoje ir kūrybinėse dirbtuvėse“. Šių užsiėmimų metu penktokai tampa liaudies pasakų tyrėjais – jie ne tik skaito, bet ir kūrybiškai interpretuoja tekstus, ieško juose slypinčių vertybių ir perkelia pasakų pasaulį į šiandieną.

Liaudies pasakos – nuo teksto iki savo istorijos

Dirbtuvėse penktokai nagrinėja lietuvių liaudies pasakas: kalba apie veikėjų poelgius, teisybės ir neteisybės temą, sąžiningumą, draugystę, pagalbą silpnesniam. Kad pasakos taptų artimos ir suprantamos, mokiniai piešia pasakų veikėjus ir jų pasaulį; perkelia juos į kitą laiką ir vietą – į šiuolaikinę mokyklą, miestą, kasdienes situacijas; pasakoja, kaip patys elgtųsi veikėjų vietoje ir kokius sprendimus priimtų; kuria pabaigas nagrinėdami pasakas, keisdami poelgius, įvykių eigą ar veikėjų likimus. Taip liaudies pasakos vaikams tampa gyvu pokalbiu apie vertybes ir jų pačių patirtis.

Būgnas džembė – kelionė į ritmų pasaulį

Vieno užsiėmimo metu 5b klasė kėlėsi iš knygų puslapių į garsų ir ritmo dirbtuves. Mokiniai susipažino su būgnu džembe – išklausė jo atsiradimo legendą, sužinojo, kam ir kaip šis instrumentas buvo naudojamas. Vėliau penktokai ieškojo ritmo savo kūne, atrado – širdis kiekvienam sukuria savitą ritmą. Pabandė šį ritmą atkartoti grodami būgnais. Ir tikrai, renginių salė prisipildė širdies plakimo. Mušdami būgnus mėgino išgauti bendrą klasės ritmą, kuriame visi pulsuoja kartu, bet tuo pačiu kūrė ir savo asmeninį ritmą, leisdami kiekvienam „prakalbinti“ būgną savaip. Taip muzika tapo dar viena pasakos kalba – ritmu, garsu ir emocijomis.

Augantys įgūdžiai – ne tik meniniai

Dalyvaudami „Meninio ugdymo programoje ir kūrybinėse dirbtuvėse“, 5b klasės mokiniai lavina

·  kūrybiškumą – kurdami, piešdami, improvizuodami;

·  skaitymo ir žodinio pasakojimo gebėjimus – interpretuodami pasakas ir pasakodami jas savaip;

·  emocijų pažinimą ir empatiją – bandydami suprasti, kaip jaučiasi veikėjai ir klasės draugai;

·  bendradarbiavimą – ieškodami bendro ritmo, idėjų ir sprendimų grupėse.

Šios dirbtuvės parodo, kad menas ir literatūra gali sujungti skirtingas sritis – žodį, vaizdą, garsą ir judesį – ir padėti vaikams augti kaip kūrybingoms, jautrioms ir mąstančioms asmenybėms.

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Gintarė Blazgienė

 

Projektas vykdomas pagal ,,Tūkstantmečio mokyklų” programą. Kartu su #Tūkstantmečiomokyklos. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis. „Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra

Autorius:
Gintarė Blazgienė

Nuotraukos:
Gintarė Blazgienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Mano dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas