Visuomenė iš XXI amžiaus mokyklos reikalauja vis daugiu gilintis į mokinio bendrųjų gebėjimų ir multikultūrinės kompetencijos ugdymą. Mokytojai, jausdami visuomenės poreikį, turi keisti mokymo metodiką, orientuotis į ugdymą tų mokinio kompetencijų, kurių jam reikės ne tik mokykloje, bet ir profesinėje veikloje.
ES nuolat primena apie prarastąją jaunimo kartą, didinančią nedarbo lygį visoje Europos sąjungoje. EK finansuodama Erasmus + projektus siekia, kad neatsirastų dar didesnis neprisitaikančiųjų prie dabartinės darbo rinkos skaičius, skatina mobilumą ir integraciją.
Marijampolės ,,Ryto” pagrindinėje mokykloje 2016-2018 bus vykdomi 2 ES lėšomis finansuojami Erasmus + projektai: KA1 ir KA2. Erasmus+ KA1 skirtas mokytojų kvalifikacijai kelti, o Erasmus + KA2 mokinių integracijai ir mobilumui skatinti.
KA 1 projekto tema ,,Besimokantys mokytojai- ieškantys naujovių ir žinantys kaip”
( Learning teachers – looking for new know-how) . Mūsų parneriai – Suomijos Mäntyharjun regiono Yhtenäiskoulu mokykla . Ieškome naujų metodų, idėjų ir priemonių, kurios pagerintų mokymą. Be bendrų tarptautinių įgūdžių, mokytojai nori įgyti daugiau informacijos apie dramą, jos naudojimo galimybes kaip mokymo metodą pamokoje, kuris pagerintų pamokos efektyvumą, teiktų pasitenkinimą mokantis ir užtikrintų ramią atmosferą klasėse. Dalyvavimas tarptautiniuose projektuose mūsų pedagogams atveria plačiausias erdves susipažinti su kitų šalių pedagogų padarytais atradimais bei sėkmingos patirties pavyzdžiais, skatina kūrybiškai mąstyti bei daryti prasmingas įžvalgas. Beveik visi dalyvavusieji profesinio tobulinimosi veiklose užsienio šalyje nurodo nuostatų kaitą: mokytojai tampa atviresni pokyčiams ir inovacijoms.
KA2 projekto tema ,,Su menais mokykloje smagiau” (Schools are more fun with fine arts”). Šiandieninis moksleivis turi būti pasirengęs mokytis visą likusį gyvenimą, greitai reaguoti į visuomenės pokyčius, būti iniciatyvus ir lankstus. Žinios nebėra esminis žmogaus brandumo įrodymas, nes jos labai greitai sensta. O surasti tai, ko reikia, gausiuose informacijos srautuose reikalingi naujo tipo gebėjimai. Muzikai, dramai, šokiams ir vizualiųjų menų veikloms bus skiriamas didelis dėmesys, kas paskatins mūsų mokinių kūrybiškumą, ugdys meninius gebėjimus, skatins naujas saviraiškos formas, didins mokymosi motyvaciją, sukurs geresnę ir jaukesnę mokymosi aplinką, skatins toleranciją ir kitų kultūrų pažinimą, ugdys komunikacinius ir IT gebėjimus bei pasitikėjimą savimi. Projektas veiks kaip patyčių prevencijos programa, nes mokiniai ras įdomių popamokinių užsiėmimų projekto eigoje. Projektinė veikla integruojama į daugelį mokomųjų dalykų: anglų k., istoriją, geografiją, dailę, technologijas, muziką ir gamtos mokslus. Anglų kalba – darbinė projekto vykdymo kalba. Mokiniai kurs bendrus projekto produktus su partneriais ir vyks į pristatymus jų šalyse. Projekte dalyvauja penkios mokyklos (Yakuplu Ortaokulu Turkija), (SOU Antonas Popovas Bulgarija), (Istituto comprensivo statale Alvignano Italija), (Agrupamento De Escolas De Braga Portugalija), (Marijampolės „Ryto“ pagrindinė mokykla Lietuva).
Informacija atnaujinta: 2016-10-19 12:10:45